sunnuntai 27. huhtikuuta 2014

Rio 2

Moikka!
Monet teistä varmasti tietääkin, että olen harrastanut karnevaalisambaa vuodesta 2005 lähtien, ja siitä on tullut erittäin suuri osa mun elämääni. Karnevaalisamba on siis brasilialainen tanssi, joten se kytkös brasiliaankin on tullut erittäin suureksi - vaikken siellä koskaan ole käynytkään.
Vuonna 2011 tuli sitten ulos elokuva Rio, joka nimensäkin mukaisesti sijoittuu Rio De Janeiroon. Elokuvassa seikkailee ihanainen sininen lintu ja pari muutakin hauskaa tyyppiä. En yleensä ole kovin innoissani animaatioelokuvista, mutta kyseisestä elokuvasta olin erittäin innoissani, sillä leffa siis sijoittuu brasiliaan ja kyllähän siinä niitä samban rytmejä ja muuvejakin oli. Nyt sitten muutama viikko sitten tuli leffoihin Rio 2 , ja tietenkin olin innoissani sitä katsomaan menossa. Muutamalla viikonlopulla pitkittyi leffaan meneminen, mutta tänään vihdoin pääsin sen näkemään. Jatko-osahan se oli, joten luonnollisesti alkuperäinen oli parempi, mutta kyllähän tämä kakkososakin laittoi mun jalan vipattaan ja tulihan siinä kyynelkin silmään. Tällä hetkellä kuuntelen molempien leffojen soundtrackeja.
Noissa leffoissa ei sinänsä ole mitään erikoista, mutta se, että leffat sijoittuu Rioon ja on kytköksissä sambaan ja brassimusiikkiin, tekee noista leffoista mulle henkilökohtaisesti tosi tärkeitä. Voin kuvitella itseni nyt jammailemassa muutaman viikon ajan ton soundtrackin tahtiin ja lauleskelemassa harakan äänellä niitä biisejä. Varoituksen sana.



Rousi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti