maanantai 10. helmikuuta 2014

Hajumuistot

Morjesta pöytään! 
Mulla on kaksi aivan lempparia hajuvettä. Pradan Candy, ja Escadan Cherry in the air. Tota Pradaa en oo koskaan aikasemmin itse omistanut, mutta mun äidillä oli se joskus vuosi sitten ja aina salaa sitä laitoin ja tuoksuttelin. Ton Escadan sain itselleni reilu vuosi sitten, ja olenkin ihan non-stop sitä käyttänyt. Nyt sitten vähän aikaa sitten pääsi tuo Escada loppumaan, joten marssin hajuvesioutlettiin uutta ostamaan. Löysinkin haluamani heti, kunnes myyjä kertoi tarjouksesta, jossa saa toisen hajuveden 70% alennuksella. Tottakai alennuksia pitää hyväksikäyttää, joten ostin sitten nuo molemmat. 


Avasin sitten heti tuon Pradan, ja olenkin sitä sitten käyttänyt tauotta, pullosta kulunut jo melkein yksi kolmasosa. Eilen sitten päätin ottaa käyttöön tuon toisen, vaihtelun vuoksi. Ensimmäinen suihkaus tota Escadaa vei mut kunnon kävelylle "memory lane"a pitkin. Käytin tota hajuvettä siis melkein vuoden verran tauotta, joten paljon ehti tapahtua sinä aikana. En koskaan uskonut, että yksi tuoksu voisi tuoda niin paljon muistoja ja mielikuvia pintaan, mutta niin siinä sitten kävi. 
Käytiin viime keväänä lontoossa, (lue vanhassa blogissa olevat lontoopostaukset  Tästä , tästä . tästä ja tästä  ). Siellä mulla oli sitten käytössä tuo kyseinen hajuvesi, ja ai että tuli hirmu ikävä sitä paikkaa! Lontoo on ehdottomasti paras ja ihanin paikka missä olen ikinä reissannut, ja toi hajuvesi toi kyllä mieleen selkeitä mielikuvia siltä reissulta. 
Viime kesänä olin töissä Kesäpihan mansikanmyyjänä,  ja se tuli myös mieleen tuosta tuoksusta. Muistan ne aamut, jolloin jouduin heräämään kukonlaulun aikaan, hurauttamaan mun skootterilla pirkkalaan tai ylöjärvelle ja mansikoita ja herneitä oli päivät täynnä. 
Hassua, kuinka paljon yksi tuoksu voi tuoda mieleen pieniä juttuja, joita ei normaalisti edes niinkään ajattelisi. Kyllä se hajumuisti kai sitten on aika vahva, niinhän sitä sanotaan? 

Jos ette ole tuoksuttaneet kyseisiä hajuvesiä, menkää ihmeessä sinne lähimpään hajuvesikauppaan / hajuvesihyllylle ja haistakaa mun lemppareita! 

Tuoksuterveisin, 
Roosa 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti