keskiviikko 5. helmikuuta 2014

porauspelko

Moikka!
Nyt tulee ehkä maailmankaikkeuden turhin blogipäivitys, mutta ajattelimpa nyt kuitenkin kertoa teille kaikille tämän äärimmäisen tärkeän asian - huomaa sarkasmi. Aiheena siis hampaat ja hammaslääkäri. Mulla oli ennen raudat, sain ne pois kai noin puolitoista vuotta sitten jos en ihan väärin muista. Mulla oli ne raudat aika kauan, mutta sain ne kuitenkin pois odotettua aikasemmin. Rautojen takia juoksin hammaslääkärissä vähintään kerran kuussa, ja jokaisen hammaslääkärireissun jälkeen hampaita särki muutaman päivän. Tästä lähtien en ole mielellään mennyt sinne suutohtorille. Mulla ei koskaan ole ollut varsinaista hammaslääkäripelkoa, mutta aina sinne mennessä tuli inhottava fiilis siitä, että tietää sen että kohta suu on taas kipeä viikon.
No, sitten sain raudat pois, ja mulle annettiin sellainen kitalakisysteemi rautojen tilalle. Sitä "kitalakisysteemiä" piti pitää koko ajan suussa, pois sai ottaa vain silloin kun söi. No enhän mä sitä koskaan pitänyt. Ehkä ensimmäisen viikon jaksoin ja sitten hukkasinkin sen heti. Aina välillä pidin sitä öisin, ja sinisilmäisenä kerroin aina hammaslääkärille että olen sitä ahkerasti pitänyt suussani. Ei se mitään koskaan huomannut, joten tuskinpa ne hampaat oli minnekkään liikkuneet!
Tänne vaihtoon tullessani en edes ottanut sitä "kitalakisysteemiä" mukaan, mutta pyysin sitten kuitenkin mun äitiä lähettämään sen mulle tänne. Eikä ole vieläkään hampaat liikkuneet! Mutta nyt olisi toisenlaista hammastilannetta. Ennen vaihtoon lähtöä kävin hamppilääkärissä, ja siellä kerrottiin, että mun viisaudenhampaat ovat pian puhkeamassa. Olin täysin unohtanut koko jutun, kunnes nyt pari päivää sitten alkoi yhtä niistä särkemään. Särkylääkettä ja ikenen puudutusgeeliä on kulunut, sillä sattuu!! Ei se kipu nyt mikään ylitsepääsemätön ole, mutta inhottava kuitenkin. En tykkää käydä hammaslääkärissä, joten olen melkein kokonaan poissulkenut sen mahdollisuuden. Nyt kuitenkin oon ehkä vähän saanut päätäni käännettyä siihen suuntaan että kai sinne on pakko mennä jos ei kipu lopu pian. Googlettelin tietysti kaikkia kauhutarinoita, joten oon pelotellut itseäni kaikenmaailman tulehduksilla ja vaikka mitä... Ei ikinä kannata googlettaa mitään, älkää leikkikö internetlääkäriä!! Kai sitä on pakko aikaa alkaa varailemaan...
Toivottavasti mä olen nyt sitten viisaampi. Kun kerran on viisaudenhammas kasvanut. Hehe, get it?

Joo ei mulla muuta,
Roosa :)

2 kommenttia:

  1. Mulla laitetiin eilen semmoset vieterit ja ne on 4-8kk ja sit alkaa jo viimeistelyvaihe! Oon niin onnelinen! Mä taas meen hammaslääkäriin aina aika innolla koska tiedän että kipu meinaa edistystä ;) Viime yönä heräsin kipuun, mutta onneks mulla tehoo Ibusali aika hyvin (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mäki sisimmässäni aina tiesin että de kipu on kestämisen arvosta, mutta kipu on aina kipua xd ei nössöt kestä :Dd

      Poista