sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Risteilyä ja rentoutumista

Heippatirallaa!
Täällä pieni stressi painaa päälle, sillä kolmen viikon päästä olen jo kaukana Tampasta. Nautin täysillä nyt viimeisistä ajoistani täällä etelässä!
Tossa viikko sitten lauantaina lähdettiin huisille risteilylle suurella porukalla. Matkassa oli mun perheen lisäksi kaksi mun vaihtarikaveria, Lea ja Sine, sekä viisi muuta teiniä, niiden perheitä ja vaikka mitä.



Lauantaina siis Carnival Paradise lähti täältä Tampasta, ja nokka kohti Cayman saaria. Maanantai-aamuna saavuttiin Grand Caymanille, jossa sitten mun host perhe, Lea, Sine, sekä mun host isän siskonpoika ja tämän tyttöystävä vuokrattiin paku ja nokka kohti erästä sukelluspaikkaa. Mun host-äiti Jana on siis ammatiltaan sukellusopettaja, joten Jana on opettanut mua ja tätä siskonpoikaa sukeltamaan, ja onhan mulla nyt se sukelluslupakin sitten taskussa! Mentiin siis läheiselle sukelluspaikalle, jossa mentiin 18metrin syvyyteen sellaiseen hylättyyn risteilyalukseen, ja tutkittiin sitä ja läheistä koralliriuttaa. Toi oli mun eka "oikea" sukellus, sillä aikaisemmat sukellukseni ovat olleet pelkästään sitä koulutusta varten. Toi sukeltaminen on jotain niin uskomatonta. Siinä tuntee olonsa täysin painottomaksi ja se tunne on aivan uskomaton, kun näkee niitä kaikkia koralleja ja uskomattomia kaloja ja juurikin pääsee sisälle johonkin hylättyyn risteilyalukseen. Sitä ei voi oikeastaan sanoin kuvailla, se täytyy kokea.
Maanantai-tiistai -yö vietettiin sitten laivalla, ja tiistai-aamuna saavuttiin Cozumeliin, Mexicoon. Siellä käytiin rannalla ja tutkittii paikallisia katuja; ei mitään kummempaa. Torstaina aamulla laiva saapui sitten takaisin Tampaan, joten noi välipäivät vietettiin ihan vaan laivalla auringossa löhöille ja kavereiden kanssa aikaa viettäen. Oli todella kivaa!










Sellainen reissu!

Roosa 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti