maanantai 2. joulukuuta 2013

Countdown to Christmas

Heissansaa!
Tää joulufriikki on nyt ihan luvallisesti joulufiiliksissä. Jos et tiennyt, olen aivan sekaisin joulusta, ja etenkin siitä joulunodotuksesta. Se itse joulu ei ole mulle se kaikkein tärkein juttu, vaan se joulun odotus. En siis odota hienoja lahjoja tai muuta, vaan se aika ennen joulua on se kaikkein paras. Aina jouluaattoaamuna oon aivan innoissani, katson telkkarista joulupukin kuuma linja -ohjelman, lumiukko -ohjelman, joulupukki ja noitarumpu, joulurauhan julistus ja mitä näitä nyt on. Sitten jouluillallisen jälkeen mulle tulee sellanen "tässäkö tää nyt oli" -fiilis. Toki sitten avataan lahjat ja saan aina jotain ihanaa, mutta mulle tulee vähän sellanen olo että se loppui kun seinään.
No, nyt on joulukuu, ja nyt saa ihan luvan kanssa hehkuttaa joulua. Mun tapauksessa tää ei ala vasta tästä hetkestä, vaan oon odottanut joulua jo lokakuusta asti. Mun suomalainen kaveri Kiira kävi täällä meillä kylässä tossa lokakuun  puolivälin tienoilla, ja toi mulle sitten pienen lahjan... Nimittäin glögiä. Vielä on puoli litraa jäljellä, ja oon yrittänyt olla tosi säästeliäs... Niitä litran pakkauksia oli vaikka kuinka monta....  Niin.... Glögi on mulle aika iso juttu.


Eilen pyysin mun äitiä laittaan postissa lisää tuota ihanaa, täyteläisen samettista täydellisyyttä. Ei ole joulua ilman glögiä! Vaikka amerikassa ollaankin, ja tutustutaan uuteen kulttuuriin ja uusiin perinteisiin, niin nää jouluperinteet ei kyllä meikäläisestä ihan helpolla lähde! Jouluna aion katsoa Lumiukko -piirretyn, kuunnella Vesa-Matti Loirin Sydämeeni joulun teen -albumia ja juoda glögiä. Ajattelin myös tehdä joulutorttuja yms jouluherkkuja. Jos onnistun, teen myös esimerkiksi lanttulaatikkoa... Se on kyllä varmasti vaikea duuni, mutta aina voi yrittää!
Täällä päässä joulun odotus on "virallisesti" käynnissä. Thanksgivingistä (viime torstai) alkoi tämä holiday season, eli joka paikka on nyt täynnä jouluhömppää, ja tämähän mulle kelpaa vallan mainiosti! Talojen katoille alkaa pikkuhiljaa kerääntymään jouluvaloja, ilmalla täytettyjä joulupukkeja ja vaikka ja mitä. Teen tuohon liittyen sitten ihan erillisen postauksen, mutta odottelen vielä hetken aikaa, josko taloihin kerääntyisi vielä enemmän valohärveleitä ja joulupukkeja.


Täällä on joka puolella kynttilöitä, ja aina, kun ulkona on pimeää, sytytetään kynttilöitä sisälle ja heti tulee ihana joulufiilis!
Laitettiin tossa pari päivää sitten joulukuusikin pystyyn. Siinä ei ole vielä muita koristeita kuin noi valot, mutta tässä joku päivä sitten laitetaan ne muutkin koristukset luomaan vielä enemmän joulufiilistä! Laitan siitäkin sitten kuvia jouluvalohärpäkepostaukseen.



Oonko se vaan minä vai sanoinko tän postauksen aikana tuhat kertaa sanan "joulu" tai "joulufiilis"....? :)
Ja hei, tää ei ollut tässä. Joulujuttuja tulee pitkin joulukuuta, olkaa valmiina.

Joulutonttu, Roosa

3 kommenttia:

  1. Ootko juottanu glögiä perheelle ja jos oot niin mitä tykkäs? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hahha joo maistatutin ja ilmeet oli aika hulvattomia xdd ei ollu iha niiden juttu sit vissii.. xdd

      Poista
    2. Mietin samaa! Hahaha :D entä salmiakin ym suhteen?

      Poista