maanantai 30. joulukuuta 2013

2013-2014

Moikkis!
Joulusta selvitty, uusivuosi edessä. Tällä hetkellä tätä vuotta on jäljellä 1 päivä, 6 tuntia, 2 minuuttia ja 23 sekuntia. Aika juoksee kuin Usain Bolt, ja tää vuosi on pian enää muisto, historiaa. Tähän vuoteen on mahtunut paljon tapahtumia, uusia ihmisiä, kokemuksia, itkuja ja nauruja. Suurin ja merkittävin tapahtuma vuotena 2013 mulle oli vaihtoon lähteminen. Jos multa tulevaisuudessa tullaan kysymään, että mikä oli merkittävin tapahtuma vuonna 2013, ehdottomasti vastaan, että mahdollisuus päästä vaihtoon. Nyt kun aloin tätä miettimään, niin kaikki tänä vuonna tapahtuneet, merkittävät jutut liittyy jollakin tavalla mun vaihtarivuoteen.
Viime uuttavuotta juhlin kahden ihanan ystävän kanssa, ja muistan vieläkin sen hetken, kun puhelimen kello näytti 00.00, ja toivotettiin hyvää uutta vuotta. Siinä hetkessä mä päätin tehdä vielä viimeisen uudenvuodenlupaukseni: lupasin itselleni, että teen mun vaihtarivuodestani ikimuistoisen. Tähän asti olen toteuttanut lupaukseni mielestäni hyvin, olen kokenut paljon uutta, tavannut mulle todella rakkaita ihmisiä ja oppinut katsomaan asioita eri näkökulmista. Tottakai vaihtarivuosi on kaikille varmasti iso juttu, ja kaikki tulee aina muistamaan jokaisen hetken omasta seikkailustaan, mutta mä mietin tätä juttua joka päivä. Mä ajattelen asioita eri tavalla, eri näkökantilta. Joitan ihan pieniä asioita saattaa alkaa ajattelemaan enemmän, ja arvostamaan niitä pieniä juttuja. Mä en välttämättä tiedä sinänsä enempää, mutta vaihdossa ollessani oon oppinut ajattelemaan enemmän, ajattelemaan eri tavalla.


Mä oon tavannut aivan uskomattoman ihania ihmisiä tänä vuonna. Täällä vaihdossa ollessani oon tutustunut todella moneen ihmiseen, joita tiedän tulevani kaipaamaan äärettömän paljon mun lähdettyä.  Ennen kaikkea mun perhe ja kaverit tulee oleen vaikeita hyvästellä. Mä oon tullut niin läheisiksi niin monen ihmisen kanssa, että voin olla vaan kiitollinen, että tulin juuri tänne. Aluksi mulla oli vaikeaa lähentyä täällä kavereiden kanssa, mutta nyt mulla on todella monta läheistä ystävää, jotka toivottavasti tulee oleen mun ystäviä vielä tän vaihtarivuoden jälkeenkin. Tää vuosi on ehdottomasti ollut mun tähänastisen elämän paras vuosi. Tätä vuotta on vaikea laittaa paremmaksi, sillä tää vuosi tulee varmasti merkitsemään mulle paljon mun elämän kulussa.
Uutta vuotta tulen juhlimaan mun parin vaihtarikaverin kanssa, siitä postausta sitten keskiviikkona!

Hyvää uutta vuotta kaikille!
Roosa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti