tiistai 12. marraskuuta 2013

A-team

Moikka!
Tänään koulussa saatiin väliaikaraportit, eli siis vaan meidän arvosanat virallisella paperilla. Meillä on sellanen nettisivu (esim Wilman kaltainen), jossa näkee numerot yms, mutta tällä hetkellä se nettisivu on nurinkurin, joten numeroita ei olla vähään aikaan nähty. Mulle tuli siis aivan yllätyksenä, että mun arvosanat on nousseet!
Täällä koulu on helppoa, mutta mulla on esim historiassa ja matikassa ollut vähän vaikeeta ton kielen takia. Matikka on matikkaa joka puolella, mutta täällä keskitytään enemmän niihin termeihin ja eri teorioiden opetteluun, kuin siihen itse laskemiseen. Ja sekä historia että englanti on tosi vaikeita ollu mulle, koska ne termit ja kirjan tekstit on tosi vaikeeta sanastoo, sellasta, mitä en entuudestaan välttämättä osaa. Kirjassa ei siis lue että "87 years ago our founding fathers created a new country, in which men are created equal", vaan lukee "four score and seven years ago our fathers brought forth on this continent, a new nation, conceived in Liberty, and dedicated to the proposition that all men are created equal". Aina, kun luen jotain tekstiä, ajattelen että joo kyllä mä tän ymmärrän ihan hyvin, mutta sitten kun opettaja vaikka kysyykin multa jotain, en osaakkaan enää selittää sitä juttua.
Täällä saadaan numerot vähän eri menetelmällä kun siellä suomessa. Siellä esimerkiks tuntiaktiivisuus voi nostaa huonon koenumeron, esim 6, hyvään numeroon todistuksessa, esimerkisi 7 tai jopa 8. Täällä on ihan yhdentkevää, ootko tunnilla aktiivinen vai et. Täällä jokainen läksytehtävä vaikuttaa jonkin verran, ja jokaviikkoiset pikku testit vaikuttaa yhtä lailla. Sitten on isommat kokeet pari kertaa vuodessa, jotka vaikuttaa myös. Aluks mä tein aina tunnollisesti mun kaikki läksyt, oikeesti panostin siihen opiskeluun. Ekat viikot mulla olikin kaikki arvosanat 100%, mutta sitten aloin vähän lusmuileen, ja numerot laski siihe 75-85%... Sitten tajusin taas alkaa tekemään läksyjä ja panostaan, ja hups kaikki taas nousussa! Täällä on tosi helppo nostaa huono numero hyvään.
Tänään sitten siis saatiin ne välitodistukset, ja mulla oli 6 A:ta, ja yksi B. Eli siis aika hyvin! Kaikki, jotka sai pelkkiä A.ta ja B:tä pääsi pois iltapäivätunneilta. Mentiin sitten ruokalaan, kuunneltiin musiikkia, pelattiin bingoa, syötiin koulun tarjoamia herkkuja ja kulutettiin aikaa, sillä välin kun muut opiskeli.


Saatiin sitten myös tollaset t-paidat, jossa lukee A-team. 

tuleva hikke, Roosa 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti