sunnuntai 3. marraskuuta 2013

Homecomingweek

Hyvää ja aurinkoista - väsynyttä - huomenta!
Eilen oli siis yksi amerikkalaisten teinien kohokohdista, homecoming! Se on siis koulun järjestämät bileet, jota edeltävänä päivänä oli sitten futispeli. Tää on aika iso juttu täällä, koko viikon on ollut erilaista ohjelmaa sun muuta, joten mennäämpäs nyt ajassa taaksepäin, tän viikon maanantaihin:
Koko tää viikko on ollut koulussa tosi hauska. Joka päivälle on ollut oma teema, jonka mukaisesti saa sitten pukeutua. Maanantaina oli ´Merica Monday, eli sinistä ja punasta ja valkosta päälle! Maanantaista mulla ei valitettavasti ole kuvaa, koska en itse pukeutunut..... Mutta sitten tiistaihin. Tiistain aihe oli Through the ages, eli eri ikäkaudet oli edustettuna koulussa. Kaikkein nuorimmat oli vauvoja, sitten teinejä, aikuisia ja vanhuksia. Mä olen junior, eli kuuluin tohon aikuisiin. Mun kaveri Dali oli myös aikuinen - hieman erilainen sellainen...

Mä olin siis aivan tavallinen "aikuinen ", eli en laittanut mitään erilaisia vaatteita päälle. Dali taas sitten päätti repäistä oikeen kunnolla, ja päätti olla huikea hobo! Eli sillä oli siis kyltti, jossa lukee "too ugly to prostitute, need change", ja sitten peltipurkki, johon se keräs ihmisiltä kolikoita. Se tais saadakin jonkin verran rahaa, kyllä se jonkun keksin noilla osti!! 
Sitte kohti keskiviikkoa: Mathletes vs. athletes. Eli freshmenit (9lk) ja sophomoret (10lk) oli nörttejä, ja juniorit (11lk) ja seniorit (12lk) urheilijoita. En tiedä miksi, mutta oikeen kukaan ei keskiviikona pukeutunut... Osa tietysti panosti, muttei juurikaan, minä mukaan lukien... 
Joten jatketaampa torstaihin, joka oli siis myös halloween : Halloweentown High, oli aihe, eli siis halloween asut päälle! Mä en mun ihanaa ninja -asua laittanut, vaan päätin mennä hippinä - yllättävän vaikea ja erikoinen valinta mulle. (huomaa sarkasmi).


Perjantaina sitten taaskaan kovin moni ei pukeutunut... Aiheena oli Color wars, eli joka ikäluokka pukeutu tiettyyn väriin. Junnujen väri oli kulta/kelta, joten laitoimpa vaan keltasen paidan päälle... Ei kovin ihmeellistä. 
Sitten perjantaina oli myös sellanen tapahtuma koululla, että kolmella dollarilla pääset pois parilta tunnilta ja pitään hauskaa. No tottakai maksoin kolme dollaria, jottei tarvitse  opiskella hehe. Mentiin siis jumppasaliin ja siellä sitten oli futisjoukkueen esittelyä, hauskoja sketsejä, musiikkia, vaikka mitä kilpailuja ymsymsyms. Jos joku vaihtari tätä lukee, ja tietää mikä on pep rally, niin toi oli periaatteessa samanlainen, mutta kesti triplasti pidempään!
Sitten eilen lauantaina oli itse homecoming, johon koko viikko oltiinkin sitten valmistauduttu! Se oli sellasessa hienossa "kartanossa", jossa muutenkin tapahtumia järjestellään. Oli juomaa, jotain pikku naposteltavaa, oma DJ, iso tanssilattia - jossa lähes koko ilta tulikin sitten vietettyä. Menin sinne siis yllättäen Dalin kanssa, ja muutama sen kaveri liittyi messiin. Käytiin tanssimassa, välillä tanssittiin muidenkin kanssa ja pidettiin hauskaa! 



Joka vuotena on joku aihe, jonka mukaan homecoming -tila on sisustettu yms. Tänä vuonna aiheena oli Shades of Shanghai, eli paperilyhtyjä, valokuvioita ja "hassua kiinalaista kirjoitusta" löytyi joka puolelta. Oli tosi hienosti sisustettu paikka! 



Selfie time! 



Oli tosi kiva kokemus! Ei se kyllä mikään aivan päätähuimaavan erikoinen juttu ollut, mutta oli mulla hauskaa, ja saimpahan ostaa uuden mekon!

Heissansaa, rousipousi! 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti