perjantai 15. marraskuuta 2013

Trashy Flashy Fashion Show

Heippa!
Aijettä oli tänään kiva päivä! Oon koulussa siis "fashion&marketing" - kurssilla, ja kurssin opettaja sitten tossa kuukausi sitten heitti ilmoille ihanan idean: muotinäytös, yhteistyössä Keep Tampa Bay Beautifulin kanssa. Se on siis sellanen yhdistys, joka huolehtii Tampan luonnosta. No, sittenhän sellaseen lähdettiin mukaan! Ideana oli siis tehdä asuja vähintään 75% kierrätetystä materiaalista. Mun muotikurssilta mukaan lähti noin puolet, ja sitten muilta kursseilta lähti myös porukkaa messiin. Koko tapahtumassa oli noin 25 mallia, ja melkein jokainen malli suunnitteli itse asunsa, osalla oli eri suunnittelijat. Eli kokonaisuudessaan meitä lukiolaisia oli ehkä 30. Sitten oli sen järjestön ihmisiä hyvä kourallinen, ja kaiken kukkuraksi noin 15 Paul Mitchell -kampaajaa / meikkaajaa. Eli oli ihan iso tapahtuma, yleisöäkin oli koko salin täydeltä.
Mä olin siis itse sekä mallina, että suunnittelijana. Olin mun kaverin Kimmyn kanssa tiimi, ja suunniteltiin Kimmylle mekko roskapusseista ja alumiinifoliosta (kuvaa alhaalla). Sitten olin myös mallina, ja kerronkin tästä malli-prosessista nyt vähän. Alunperin mun oli tarkotus olla vaan Kimmyn kanssa tiiminä, mutta sitten toissapäivänä meidän muotikurssin tunnille tuli eräs Breanna, joka kertoi tehneensä mekon sanomalehdistä, mutta ei pääsekään tänään paikalle itse tapahtumaan. Breanna sitten kysyi, että haluaisiko joku muokata ja pukea hänen tekeleensä, ja mä sitten ilmottauduin vapaaehtoseksi. Asuun kuului siis hame ja toppi, materiaaleina pelkästään sanomalehti ja teippi. Breannan suostumuksella muokkasin mekkoa vähän, ja mun opettaja heitteli sitten ideoita mekon tekoon ja mä ja muutama muu tyttö sitten muokattiin mekkoa jonkin verran...

Ihanainen Kimmy ja minä

Oli oikeesti aivan älyttömän kiva päivä! Aamulla kasin jälkeen mentiin tonne paikalle, käytiin siinä sitten läpi että missä järjestyksessä kävellään ja miten toimitaan. Sitten mentiin sinne hius- ja meikkipisteelle. Oli aivan luksusta olla meikattavana ja kammattavana, tuntui kun olis jossain muotiviikoilla. Meille oli siis hommattu noin 15 kampaaja/meikkaajaa, jotka sitten teki mitä hurjimpia viritelmiä. Mulla itellä oli päässä pieni pala roskapussia, muovipullo ja sanomalehteä.




Kiirettä piti, hälinää riitti ja paniikki oli jokaisella. Mutta tosta kaikesta huolimatta oli aivan uskomattoman hauska päivä!

Sitten meikin vuoro. Mun asussa oli siis pinkkiä ja mustaa, joten meikkikin tehtiin sen mukaisesti. Noi pisamat oli vähän hassu juttu, mutta tykkäsin kyllä meikistä!









Mun ihana opettaja, Ms. Alonso! 

joskus asusta pois pääseminen tuottaa hankaluuksia...

Ja nyt taas normivaatteissa! Aijettä oli kyllä hauskaa! Tuntu hassulta ajatella, että mä oon muotinäytöksessä, mä oon mallina, ja mä kävelen catwalkilla... No, kai sitäkin oli kerran pakko kokeilla!

Rousiii

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti