maanantai 24. maaliskuuta 2014

Matkustusta

Heippansaa! 
Matkustus on mulle aina ollut lähellä sydäntä - lähdinhän mä sentään vuodeksi vieraaseen maahankin. Mulle onnellisuutta tuo mun ystävät ja perhe, kamera, puhelin, ruokaa, converset, ja sitten se reissaaminen. Matkustamisella en välttämättä tarkoita pelkästään vieraaseen maahan menemistä, vaan yleisesti uusiin ja vieraisiin paikkoihin pääsemistä. Toki mieluiten lähden vieraaseen maahan,  uuteen kulttuuriin, mutta aina se ei ole mahdollista, joten on pakko keksiä uusi tapa toteuttaa tota intohimoa. Viime kesänä muistan etsineeni uusia paikkoja sieltä Tampereelta. Menin moneen paikkaan, ja loppujenlopuksi löysinkin ihanan hengailupaikan. En kerro missä ja mikä, mutta sen paikan löydettyä menin sinne vähintään kerran viikossa, ihan vain hengailemaan ja lehtiä lukemaan. 
Rakastan reissaamista ja uusien kulttuurien ja ihmisten tapaamista. Oon mun vanhempieni kanssa käynyt noin viidessätoista maassa, joten paljon on vielä edessä. Osassa kyseisistä maista ollaan käyty muutamaan otteeseen, joten kohta 18-vuotisen elämäni aikana olen matkustanut vähintään kerran vuodessa. Oon käynyt vain Euroopan maissa ja täällä jenkeissä pari kertaa, joten todella paljon on vielä näkemättä. 
Tänne vaihtoon lähtö on tietysti yksi iso reissu, mutta täälläkin pääsen matkustelemaan tossa aika pian. Toukokuun ihan alussa mennään parin mun vaihtarikaverin ja mun aluevalvojan kanssa Washington D.C :iin muutamaksi päiväksi. En oo siellä koskaan käynyt, joten tulee olemaan mielenkiitoista nähdä se valkoinen talo ja mahdollisesti suomen suurlähetystö ja sitten Smithsonian museoita ja kaikkea. Oon innoissani, ja toukokuussa sielläkin pitäisi olla jo ihan lämmin! 
Sitten toukokuun puolenvälin jälkeen tuleekin varmasti oleen yksi mun vuoden kohokohdista. Mennään nimittäin ristelylle täältä Tampasta. Koko reissu kestää viisi päivää; ensiksi mennään Tampasta Cayman saarille päiväksi, sukelletaan siellä ja katsellaan vedenalaista elämää; sitten laivan nokka osoittaa Mexicoon, Cozumeliin, jossa vietetään taas päivä; sitten takaisin Tampaan. Tottakai oon ollut sellaisella suomi-ruotsi risteilyllä, mutta en ole koskaan esimerkiksi käynytkään Mexicossa, joten tulee varmasti olemaan todella hienoa! 
Jos tässä jossain kohtaa on vielä aikaa, saatetaan perheen kanssa suunnata Niagaran putouksia katsomaan, mutta se ei ole vielä varmaa, joten en siitä turhaan teille höpise!
Mutta niin, aika kivoja juttuja vielä luvassa ennen kotiinpaluuta!

Roosa 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti