perjantai 18. lokakuuta 2013

myytinmurtaja

moikka!
Aloin tossa äsken miettiin, että minkälaisia ennakko-oletuksia vaihtoon lähtöön / vaihdossa olemiseen liittyy. Kaikki ei ole tietenkään negatiivisia, osa on totta ja osa ei. Kohta luette miten mun kohdalla nää asiat on tähän asti menneet / osuneet oikeeseen!

Monet kysyy multa, että alanko ajatteleen englanniksi, tai näkemään unia. No, unista en tiedä, mutta ajattelen kyllä englanniksi. Juttelen aika paljon itsekseni, koska en tykkää jos talo on kokonaan hiljaa, joten aika usein huomaan itseni keskustelemassa tähän tapaan " oh s**t, we´re out of coffee...." tai "hey Gunny (koira) how was your day"... Hälyyttävää tai ei, noin mä teen. :) Mun kohdalla tämä siis pitää paikkansa.

Toinen ennakko-oletus on, että vaihtarivuoden aikana lihoo huomattavasti, etenkin USA:ssa. No, mun kohdalla tää taitaa olla päinvastoin. Mun ihana hostperhe on onneksi aika terveysihmisiä, joten pikaruokaa ja uppopaistettua safkaa ei juurikaan syödä. Monet vaihtarit on puhu että isäntäperhe on stereotyyppinen jenkkiperhe, jossa syödään epäterveellisesti. Suomessakaan en niitä uppopaistettuja juttuja syönyt, mutta esim karkkia mun tuli syötyä enemmän. Täällä en herkkuja juurikaan oo syönyt, joten oon huomannut kyllä eron! Tehdään mun hostäidin kanssa pinaattismoothieita ja parsakaalikeittoja, joten ei tuu kauheestikaan syötyä huonoja ruokia. Mun kohdalla tää ei pidä paikkaansa, ainakaan toistaiseksi.

Suomikavereille juttelua ei suositella. Ennen vaihtoon lähtemistä mä pidin tätä tosi hyvänä ideana. Sovittiin suomikavereitten kanssa, että pari kertaa kuussa vaihdetaan pikaisesti kuulumiset. STS:n valmennustilaisuudessa kauheesti sanottiin, kuinka ei facebookinkaan käyttöä suositella vaihdon aikana, koska helposti tulee ikävä kotimaahan sitä kautta. Joidenkin kohdalla tää varmaan on just näin, mutta mulla just päinvastoin - ainakin toistaiseksi. Perheen kanssa skypetellään noin kerran viikossa, ehkä vähän harvemmin. Mutta kavereitten kanssa puhutaan whatsapissa yllättävän paljon, ja koen, että se on mulle just hyvä. Melkein joka päivä jotain laitan watsapp ryhmiin, en mitään pitkää romaania, mutta aina jotain pieniä kuulumisia. Musta tuntuu, että jos en pitäis perheeseen ja kavereihin usein yhteyttä, ikävä tulisi nopeammin. Eli mun kohdalla tää juttu ei pidä kyllä paikkaansa.

Isäntäperhe on todella tärkeä osa vaihtarivuotta. Totta! Niin totta! En olis voinut toivoa parempaa perhettä! Mun perhe on sopiva yhdistelmä huolehtivista ja välittävistä vanhemmista, sekä rennoista ja helposti lähestyttävistä kavereista. Mun perhe huolehtii musta, ja on rentoja kavereita siinä samalla.Vietän paljon aikaa perheen kanssa, ja se olis tosi tyhmää jos perhe ei olis ihana. Mutta mulla on, noista on tullut tosi tärkeitä mulle! Eli kyllä, oikeanlainen perhe tekee sun vuodesta uskomattoman!

Tässä oli nyt vasta vähän, mutta saimpahan jotain taas kirjoiteltua. Tänään kaverin kanssa yökylämeininkiä, ja huomenna ehkä reissua huvipuistoon.

Kuulemisiin, Roosa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti