keskiviikko 2. lokakuuta 2013

suomalaisten look vs. jenkkien look

Heippahei ystäväni!
Mitäkö mulle kuuluu? Hyvää! Koulu rullaa hyvin, oon saanut kivoja kavereita ja kaikki on mainosti!

Ajattelin tehdä blogikirjoituksen mun ikäisten pukeutumisesta/muutenkin tyyleistä. Täällä monilla on todella erilainen tyyli kuin valtaosalla suomessa. Joten tässä tulee:
(Ainiin, ja kaikki nää jutut perustuu kesäpukeutumiseen, koska täällä sitä kylmää aikaa ei juurikaan ole.. ) 

1.  Kengät: Suomessa eniten näkee Converseja tai muita tennareita. Täällä kaikilla on tällaiset:


 Noi kengät vois jopa olla musta ihan kivat.. En oo vielä päättänyt  mun mielipidettä noista tohveleista... Mutta pointti oli siis, että täällä tosi monella on tollaset!


2. Housut. Kolme sanaa: Oh My God. Yoga pantseja ja legginsejä joka toisella! Legginsit on kivat, jos sulla on mekko  tai pitkä paita, mutta ei, legginsejä pidetään normaalin t-paidan kanssa, niin, että se paita loppuu siihen, mistä legginsit alkaa. Järkyttävää!! En oo vielä yhtäkään legginsi - ihmistä nähnyt, jolla olis ollut pitkä paita. Hirveetä. :D 


  
älä. tee. näin.

3. hiukset: Kaikkien kohdalla asia ei ole näin, todellakaan, mutta yllättävän suuri osa laittaa hiuksensa mun mielestä oudosti. Monella on siis todella sähäkällä kiharalla tukka, etuhiukset silti suoristettu ?!, ja kaupan päälle koko hiuksiin laitettu geeliä tms, että ne näyttää märiltä/ jopa likaisilta. Miksi? Samaa mietin! Ei siinä mitää, tehkööt mitä huvittaa, mutta hassua mun mielestä. Jos se on täällä muotia, niin mä olen sitten muoditon :).


Ja mä voisin ton tyylistä kiharasysteemiä jopa joskus harkita, sais sellasen kivan biitsitukan! Mutta se etuhiusten suoristaminen ja tukan likaiselta näyttäminen vierastuttaa. Geelijuttu voi olla kivan, kuin kuvassa näkyy, mutta monen ihmisen kohdalla se on mun mielestä tosi hassun näkönen... 


Oon aina jotenkin luullu että suomalaiset olis jotenkin muotitiedottomia ja kulkee vaan tuulipuvuissa, mutta oon huomannut, että mun koulussa suomessa on huomattavasti paljon enemmän "hyvin" pukeutuvia teinejä kuin täällä. Toki täällä on pukukoodi, että ohutolkaimista toppia ei saa pitää, eikä lyhyitä shortseja, mutta ei se silti ole este. En sano että kouluun pitäisi pukeutua siististi, vertaan vaan tätä koulua ja mun suomessa olevaa koulua keskenään, ja huomaan että kalevan lukiossa on enemmän ihmisiä, jotka panostaa kouluasuun. 
Toki nää ihmiset voi olla tosi hyvin pukeutuvia koulun ulkopuolella, jos täällä vaan ei koulussa yleensä panosteta vaatetukseen. Ei välttämättä ole rumia vaatteita, mutta ns. tavallisempia kuin suomessa oon tottunut. Mun luokalla suomessa esim oli tosi monta, jotka pukeutu aina tosi siististi ja selkeesti panosti ulkonäköön, mutta täällä ei yhtä paljoa. Mikäs siinä, maassa maan tavalla!!


Rousi 
 









3 kommenttia:

  1. Heippa Roosa!
    Suomalaiset nuoret ja aikuiset tosiaan seuraa aktiivisesti trendejä ja myös vaihtaa tyylejänsä suhteellisen nopeasti. Tietysti Ruotsissa ollaan vielä näppärämpiä asian suhteen... ;)
    Olen itse huomannut, että esim. Saksassa ihmiset pukeutuvat suhteellisen sovinnaisesti ja samalla tavalla vuodesta toiseen, vaikka sielläkin on etenkin lasten ja nuorten muodissa Suomesta poikkeavia ilmiöitä (ehkä eniten asusteiden värikkyys). Tämä liittyy ehkä laajemminkin kulttuurin ja yhteiskunnan "luonteeseen", arvoihin, konservatiivisuuteen jne. Toki Berliinissä (no se on nyt sellainen alakulttuurien ihana sekamelska), Düsselissä, Kölnissä, Frankfurtissa ja muissa isoimmissa kaupungeissa näkyy uusimmat virtaukset kaduilla, mutta sitten niissä taas on paljon etnisiä ryhmiä, joilla on ihan oma muotinsa, joka sekoittaa pakkaa kivasti.
    Muistan kesällä 2010 kun pillifarkkujeni ja tennareitteni kanssa tunsin itseni vähän orvoksi kävellessäni Essenin kaduilla, lähes kaikilla muilla naisilla oli korkeat korot (no en minäkään niitä vierasta) ja bootleg-farkut (omg.) Oma tyylini, joka on varsin tavistyyli täällä Suomessa, vaikutti aika poikkeavalta siellä.
    Voi hyvin ja seikkaile! :) Ja hommaa noi tossut, ne on muikeet, mutta pliis pidä itsekuria ton leggarityylin suhteen. ;)

    VastaaPoista
  2. Yhdet tuollaset tossukat bongattu! Ja neki oli hipillä ja tehty hampusta. Mutta ihan kivat ne oli. Joko oot ite päättäny onko
    hot vai not?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. neutral. :) en oo ihan vielä päättäny... ei oo rumat, mut en kyl sekookkaan noista.... kattellaan vielä xxdxdd

      Poista