perjantai 27. syyskuuta 2013

blender is my baby

Hejssan kanssaihmiset!
Mun host äiti Jana rakastaa smoothieita, keittoja, oikeestaan kaikkea mitä blenderillä voi aikaan saada. Kappas kummaa, mäkin oon aina tehnyt suurimman osan mun ruuista blenderillä, joten mua ei tämä intohimo haittaa alkuunkaan!
Joka ilta oon nyt tehnyt itselleni aamua varten valmiiksi smoothien. Tietenkään viikonloppuisin en tee sitä illalla valmiiksi, mutta arkena teen illalla, jottei aamulla tarvitse metelöidä blenderin kanssa kello 6.00.
Jana anto mulle luettavaks sellasen detox- kirjan, en oo vielä kuin ehkä puolessa välissä, mutta sainpahan kivoja smoothievinkkejä! Jana on siis itse ihastunut tähän kyseiseen smoothieen, ja se on tosi hyvä ja terveellinen startti päivälle!


Tässä smoothiessa on siis, vettä, jäitä jos haluaa, pinaattia, banaania, omenaa, päärynää ja sitruunan mehua. Ja hyvää tulee! Mä teen aina niin, että laitan vajaa puoli litraa vettä/ ehkä jäitä, iso kourallinen pinaattia, yksi banaani,omena ja päärynä, ja yhden sitruunan mehu. Kaikki vaan sekotetaan keskenään.







Jana osti mulle ihan ikiomaks tollasen blender pullonkin, johon siis illalla teen smoothien ja aamulla ravistan pulloa, niin pullon sisällä oleva metallipallero sekoittaa smoothien taas kuohkeaksi. Oon aivan rakastunut tohon! Kuulostaa hassulta laittaa pinaattia tollaseen, mutta sitä ei siinä maista. Eli jos et tykkää pinaatista, lupaan, ettet huomaa sitä tossa maussa! Väri on karskin vihree, mutta se ei makuun vaikuta. On oikeesti hyvää!!



Kokeilkaahan joskus tota! Samalla periaatteella voi tehdä myös hyvän marjasmoothien. Omenan ja päärynän tilalle laittaa vaikka mansikoita ja mustikoita. Kokeilin totakin, tuli namia!

Smoothie on samaa joka puolella maailmaa.
Roosa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti