torstai 12. syyskuuta 2013

koulusta

Noniin, toinen koulupäivä takana jo! Eilen keskiviikkona siis alotin koulun Alonso High schoolissa. Koulu on todella iso, melkein 3000 oppilasta, joten porukkaa on ku meren mutaa. Koko eilinen päivä meni oikeestaan siinä, kun tunnille mennessäni selitin opettajalle että olen vasta aloittanut opiskelun Alonsossa, eli en tiedä mistään mitään. :) Joka tunnille pitää olla erilainen vihko ja kansio ja kynät ja liimat ja vaikka mitä. Mulla on koulureppu, mutta se on tosi täynnä. Ja kirjoja ei siis kanneta kotiin, että reppu täyttyy jo pelkistä vihoista ja kansioista.
Koulu vaikuttaa tosi kivalta, ihmiset on super mukavia mulle ja auttaa mua mielellään jos (ja kun) eksyn suuren rakennuksen sokkeloihin. Kaikilla tunneilla ihmiset ei mielellään kuuntelis opetusta ollenkaan, vaan haluais kuunnella mun höpötystä "söpön" aksentin takia... Mikä niitä vaivaa?? :) Muutenkin koulussa ihmiset kyselee tosi paljon, mikä on tosi kivaa! Koko ajan selitän kuinka suomi eroaa floridasta ja kuinka opetus on eri tyylistä jnejnejne. Oon huomannut, että mun englanti on parantunu tässä kahessa päivässä tosi paljon, koska koko ajan saan puhua. Ihmiset kyselee koko ajan jotain, joten englanninkielen taidolle on kyllä ollut käyttöä koulussa.
Kuulostaa ehkä pelottavalta - älä äiti pelästy - mutta mä en oo vielä saanut varsinaisesti kavereita koulusta. Tottakai saan, mutta vielä en ole jutellut kenellekään muulloin kuin tunneilla. Kyllä se siitä!!
Pakollisia opiskeltavia mulla on siis: matikka, englanti, historia, joku tiede. Ja siihen piti valita kolme ainetta lisäksi. Mun lukkarissa on tällä hetkellä algebraa, mutta se vaihdetaan varmaan geometriaan, koska mut oli vahingossa laitettu senioreiden kurssille, ja en siitä tietenkään mitään ymmärrä. Mut olis siis pitänyt laittaa muitten junnujen kurssille. Mutta siis matikka, enkku, amerikan historia, ASTRONOMIA. Oon tosta viimeisestä aivan liekeissä! Tulin kouluun melkein kuukauden myöhässä, joten en vielä oikein ymmärrä astronomian tunneilla mitään, mutta kunhan pääsen kärryille mistä puhutaan, niin voin alkaa innostumaan lisää.
Pakollisten lisäksi valitsin sitten espanjan, psykan ja muoti&markkinointi. Noi on kaikki tosi kivoja, espanja on tosi helppoa, koska opiskelin sitä suomessa 2 kurssia, mutta voinpahan hikettää.

Mun koulu on siis tosi kiva, negatiivisena puolena on se, että tuntien välillä on vain muutama minuutti aikaa ehtiä seuraavalle tunnille. Koulualue on valtava, joten koko tuo aika menee luokkahuoneen vaihtoon, eli esim vessaan ei ehdi. Eilen olin jopa myöhässä tunnilta, koska etsin luokkaa hetken aikaa.... Mutta kyllä siihenkin sitten oppii ajan mittaa!

Tällästä tällä erää, ei ollut nyt kuvia tällä kertaa...
Roosa kiittää ja kuittaa 

2 kommenttia:

  1. Ei vitsi nauroin tolle "joku tiede" :DDDD Mutta hei ihanaa että on lähteny hyvin rullaamaan! Jos ei oo postausideoita niin olis kiva tietää mitä floridalaiset ajattelee Suomesta ja suomalaisista!

    VastaaPoista
  2. joooo hei toi on hyvö!!! tänään teen sellasen!!!

    VastaaPoista