maanantai 9. syyskuuta 2013

Tampere vs Tampa

Täällä taas!
Tänään kävin mun koululla valitsemassa mulle opiskeltavat aineet ja lisäämässä mut koulun järjestelmään, mutta koulun aloitan siis vasta keskiviikkona. Muuten on ollut vain löysäilypäivä, shoppailemassa kävästiin mutta eipä juuri muuta...

Tampere ja Tampa kuulostavat lähes samoilta, mutta ovat kuin eri planeetoilla. En halua mollata suomalaisia, mutta nyt oon oikeesti huomannut sen eron suomen ja monen muun maan välillä. Aina kun mennään vaikka ruokakauppaan, tervehditään ja kysytään kuulumiset kassaneidiltä - tuntemattomalta siis. Suomessa usein kyllä tervehditään, mutta ei läheskään niin iloisesti ja sosiaalisesti kuin täällä. Mulle on vähän tullut ulkopuolinen olo, jos vaikka ollaan just kaupassa ja en muistakaan kysyä kuulumisia. Ajattelen vain että pitääköhän kaikki mua ihan urpona tai töykeänä jos en sitä aina muista tehdä....

Tuntuu hassulta sanoa, mutta täällä mä tunnen oloni tosi kotoisaksi. En vielä tunne kovinkaan montaa ihmistä täältä, enkä osaisi todellakaan kulkea täältä kotoa minnekkään, mutta tää tuntuu hyvältä paikalta asua. Oon kattonu tosi paljon jenkkileffoja, ja perustanut mielipiteen ja näkemyksen jenkeistä leffojen perusteella. Tietenkään totuus ei vastaa mun kuvitelmia, mutta tähän asti kaikki on ollut ihanaa.

En oo vielä käynyt mun koululla muuten kun opinto-ohjaajan toimistossa, joten en koulusta tiedä vielä juurikaan. Käytävillä kuulin ihmisten puhuvan espanjaa, joten voi olla, että joudun tosissani opiskelemaan espanjaa uusia tuttavuuksia varten... Toki muut puhuvat englantia, mutta anyway espanjaa tulen varmasti tarvitseen täällä jossain vaiheessa.

Mä olisin nyt jo mielelläni tehnyt postauksen mun talosta ja tästä naapurustosta, mutta nyt en viitsi alkaa kuvaileen tätä taloa, kun koko perhe on kotona. Teen kotipostauksen sitten, kun koko perhe ei oo koolla ja voin kuvailla taloo rauhassa! :)


pian taas, rousi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti