sunnuntai 15. syyskuuta 2013

viikko takana

Viikko sitten lauantaina, kello 19.05 mun lento laskeutu aurinkoiseen Tampaan. Paljon on ehtinyt tapahtua viikon aikana! Alotin koulun, tutustuin perheeseen ja perheen ystäviin, kävin rannalla, kävin pikashoppailemassa, kävin tänään pedikyyrissä ensimmäistä kertaa elämässäni, maistoin toissapäivänä sushia ekaa kertaa, söin muutenkin uusia ruokia viikon aikana.


Meidän takapihalla on siis uima-allas. Oon ihan rakastunut siihe, se vesi on ihanan lämmintä ja allas mukavasti koristeltu. Oon nyt muutaman kerran siinä uinut, ja voisin tehdä sitä ympäri vuorokauden. Suomessa jos jollakin on allas pihassa, se vesi on kylmää ja muutenkin epämukava lätäkkö. Täällä ei epämukavia kylmiä lätäköitä edes tunneta!


 
Tässä on rantaan myös lyhyt ajomatka. Kävellen tai pyörällä sinne ei pääse, mutta autolla ollaan nyt kaksi kertaa sielläkin käyty. Rannan nimi on Honeymoon island, ja se on tosi kiva ja luonnollinen paikka. Lähistöllä on kuulemma toinenkin ranta, mutta se on kaupallisempi ja täynnä hotelleita, joten honeymoon on hyvä ja luonnollinen ranta. :)



Rannan hiekka on valkoista ja kuumaa. Jalkapohjissa polttelee ihanasti hiekalla kävellessä. Otetaan rannalle aina mukaan kivat tuolit ja connorille leluja ja aurinkovarjo. Suomessa rannalle et tarvitse kuin pyyhkeen ja uikkarit, mutta täälä kaikilla on vähintään se tuoli mukana, monilla jopa sellainen suuri katos. Kaikki on suurempaa rapakon toisella puolen - eiks se niin mee?

Oon kokeillut tän viikon aikana paljon uusia juttuja. Uusia ruokia mulle on ollut sushi ja beef tartar. Molemmat oli tosi hyviä! Tänään luvassa joku uutuus myös, en muista nimeä.
Tänään käytiin mun host äidin Janan ja sen ystävien kanssa pedikyyrissä. Janan kaverit on tosi kivoja, oon nyt muutaman kerran ne tavannut. Eilen ne oli mukana rannallakin! En oo ikinä aikasemmin ollut pedikyyrissä/minkäänlaisessa jalkahoidossa, ja mulle varpaat on arka asia... En varsinaisesti pelkää niitä, mutta en niistä pidäkään. Koulussa en missään nimessä voisi olla varvastossuilla, se olis järkyttävää. Usein, jos joku esittelee varpaitaan tai tuo ne lähelle, mä tunnen oloni tosi epämukavaksi. Mutta, tämänpäiväinen varvaskokemus helpotti mun outoo fiksaatioo huomattavasti! Laitoin jopa instagramiin kuvan pedikyyrissä ollessani, eikä mulle ollut edes kovinkaan iso kynnys napata kuvaa mun varpaista! Kyllä se siitä, pian rakastan varpaita. Pikkuhiljaa pääsen eroon oudoista peloista!! :)



C ya ! Rousa

1 kommentti:

  1. Ihania kuvia <3 Ja eiks sushi ookkin ihan sika hyvää? Kun tuut takasin niin mennään yhdessä sushille ;)

    VastaaPoista