sunnuntai 22. syyskuuta 2013

goulash!

Mun host - äiti on siis alunperin slovakialainen, ja mun host-äidin, Janan, perhe on ollut täällä nyt kyläilemässä Slovakiasta. Ollaan syöty paljon slovakialaista ruokaa - joka mun ennakkoluuloista huolimatta on ollut tosi hyvää! Tänään luvassa oli sitten Goulash, eli sellanen pata, jossa on kasviksia ja lihaa. Pata oli mausteista, mikä oli tosi hyvä juttu. Muistelisin, että oon syönyt goulashia joskus ennenkin - äiti, oonko? : )


Se ihan aito ja oikea goulash kuuluu tehdä nuotiolla, ettei esimerkiksi hellalla. Tolleen se savun maku tarttuu ihanasti pataan, ja sen kyllä huomasi maussa!




Meillä oli paljon porukkaa kylässä. Oli monta perhettä lapsineen, oli mun host-isän siskonpoikaa ja vaikka mitä. Ruokaa riitti kaikille hurjasti ja kaikilla oli kivaa. Lapsiakin oli varmaan 7, joten kiljuntaa ja kikatusta kuului joka nurkan takaa : )


Lapsille oli sitten kilpparin muotoinen piñata täynnä karkkia. Mukulat oli innoissaan kilpparin mäiskimisestä kepillä, ja mäiskimisen tuloksena saaduista karkeista. Yllättäen!




Tällästä tällä kertaa, kuulemisiin!
 RoOsA 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti