sunnuntai 8. syyskuuta 2013

this is my happy place.

Nyt netti saatu toimimaan, joten pääsen sukeltaan bloggaamisen uumeniin hetkeksi.
Eilen siis saavuin tänne paikallista aikaa noin seittemältä, ja meninkin sitten melkein heti nukkumaan jet lagista kärsivänä.
Lennot meni hyvin, vähän pitkästyttäväähän se tietenkin oli.. Lensin siis Helsingistä Lontoon Heathrowlle, Lontoosta Miamiin ja Miamista tänne Tampaan. Olin etukäteen vähä peloissani tosta Heathrowsta, koska kuulemma se on todella sekava ja suuri. Mulla ei kuitenkaan ollut mitään ongelmaa minkään asian kanssa. Seurasin opasteita ja vaikka jouduin vaihtamaan terminaalia ja matkustamaan sillä metron tyylisellä jutulla, selvisin kaikesta ongelmitta. Oli todella selkeet opasteet joka paikkaan!



Lontoosta lensin sitten siis Miamiin, ja nukkumisesta ja useista muotilehdistä huolimatta lento kesti ikuisuuden. Nukuin ensimmäiset 3h, mutta siitä eteenpäin vain yritin nukkua, välillä luin cosmoa, välillä söin pahaa lentokonemuonaa, silti se kesti ja kesti ja kesti... Pitkänmatkan lennoilla on ne  pienet telkkarit, joista voi katsella leffoja ja kuunnella musiikkia. Mun minitelkkari oli rikki. Nice. Koitin saada sitä toimimaan, pyysin jopa lentoemännältä apua, mutta se vain oli yksinkertaisesti rikki. Mutta lennosta selvittiin, ja kun jälkikäteen sitä muistelee, eihän se nyt niiiiiiin pitkä sitten ollutkaan...
Miamin lentokenttä sitten oli tuskallinen. Opasteita oli, mutta välillä aika harvoin ja epäselvästi. Pääsin kyllä portille ihan ajoissa, mutta vähän jouduin seikkaileen ympäriinsä. Mun host äitikin sanoo, että Miami speaks more spanish than english, ja toi pitää todella hyvin paikkaansa. Mulla oli vähän kiire matkalaukun tulliin menemisen kanssa, joten jouduin pyytään apua infopisteestä, ja tiskin takana istuva nainen olisi mielellään asioinut mun kanssa espanjaksi. Se tunnetusti ei ole mun vahvuus, joten vänkäsin ja vänkäsin ja loppujenlopuksi hän suostui puhumaan englantia.
Miamista sitten tänne ihanaan Tampaan. Täällä lentokenttä oli selkeä ja perhe olikin jo heti vastaanottamassa mua.


Tänään sitten aamulla herätessä jet lag oli jo melkein hävinnyt, ja heräsin ihan virkeänä. Aamulla heti suunnattiin läheiselle rannalle, joka oli mulle kuin paratiisi. Valkoista hiekkaa, aurinkoa, 30astetta lämmintä, vesikin oli varmaan 25 asteista.




Rakennettiin koko porukalla hieno hiekkalinna, johon nähtiin paljon vaivaa ja ponnisteltiin kovasti.. :) 


Kuulemisiin, Roosa rapakon takaa

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti